اصفهان، شهرک صنعتی امیرکبیر

خیابان عطاالملک-فازاول-پلاک155

شماره تماس

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰۲

031-33869539 داخلی 5

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰2

031-33872428

0913-4142562

کاربردهای رایج مس بریلیوم

مس بریلیوم

کاربردهای رایج مس بریلیوم

مس بریلیوم دارای نام های معمولی است. ممکن است بشنوید که از آن به عنوان BeCu، مس بریلیم، بریلیم برنز، آلیاژ 172 و مس چشمه نام برده می شود. هر زمان که این اصطلاحات را می شنوید، آنها به مس بریلیوم اشاره دارند.

شما می توانید مس بریلیم را در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف استفاده کنید. این تا حد زیادی به دلیل قوی بودن و داشتن رسانایی الکتریکی و حرارتی در عین غیر جرقه زنی و غیر مغناطیسی بودن آن است. در این مقاله، چند مورد از کاربردهایی را که ویژگی‌های منحصر به فرد مس بریلیم آن را به انتخاب محبوب تبدیل کرده است، پوشش خواهیم داد .

محصولات مس بریلیوم معمولی

سیم پیچ فلزات شاید رایج ترین کاربرد مس بریلیوم در اتصالات الکترونیکی، محصولات مخابراتی، اجزای کامپیوتر و فنرهای کوچک باشد. مس بریلیم بسیار متنوع است و به خاطر موارد زیر شناخته شده است:

  • هدایت الکتریکی و حرارتی بالا و شکل پذیری بالا
  • قابلیت قرار گرفتن به شکل های پیچیده با تلورانس های محکم
  • مقاومت خوب در برابر خوردگی و اکسیداسیون
  • کیفیت عالی فلزکاری، شکل دهی و ماشین کاری

مس بریلیم و محیط های خطرناک

در محیط هایی مانند سکوهای نفتی و معادن زغال سنگ، یک جرقه می تواند برای به خطر انداختن جان افراد و دارایی ها کافی باشد. این یکی از موقعیت‌هایی است که مس بریلیوم یا مس چشمه بدون جرقه و مغناطیسی می‌تواند واقعاً یک کیفیت نجات بخش باشد. ابزارهایی مانند آچار، پیچ گوشتی و چکش مورد استفاده در سکوهای نفتی و معادن زغال سنگ دارای حروف BeCu هستند که نشان می دهد از مس بریلیوم ساخته شده اند و برای استفاده در آن محیط ها ایمن هستند.

مس بریلیم و ابزار حرفه ای

بر خلاف این که یک ماده محبوب برای ابزارهای بدون جرقه است، بریلیم مس برای ساخت آلات موسیقی حرفه ای نیز استفاده می شود. هر دو تنبور و مثلث به طور سنتی از مس بریلیم ساخته می شوند. این سازهای کوبه ای زمانی که با بریلیم مس ساخته می شوند صدای و طنین ثابتی از خود ساطع می کنند که آن را به ماده ای محبوب در سازهای کوبه ای با کیفیت بالا تبدیل می کند.

مس بریلیم و دماهای مختلف

BeCu استحکام و هدایت حرارتی خود را در دماهای پایین حفظ می کند. در نتیجه در تجهیزات برودتی استفاده می شود.

از طرف دیگر، مس بریلیم در صندلی‌ها و راهنماهای سوپاپ‌ها در موتورهای چهار زمانه با کارایی بالا با سوپاپ‌های تیتانیوم روکش شده به دلیل توانایی آن در دفع سریع‌تر گرما از سوپاپ نسبت به فولاد پودری یا آهن استفاده می‌شود.

همانطور که می بینید، ویژگی های مس بریلیم آن را به ماده ای ایده آل برای انواع صنایع و کاربردها تبدیل می کند. مید متالز مس بریلیم را در حالت های آنیل شده، یک چهارم سخت و نیمه سخت از 0.003 تا 0.060 حمل می کند. مزاج های کاملا سخت و سخت شده آسیاب به صورت محدود ذخیره می شوند.

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار:

جستجو در محتوا

جستجو

سایر مطالب

ارسال پیام برای ما