اصفهان، شهرک صنعتی امیرکبیر

خیابان عطاالملک-فازاول-پلاک155

شماره تماس

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰۲

031-33869539 داخلی 5

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰2

031-33872428

0913-4142562

تفاوت بین فولاد ضد زنگ و فولاد نورد سرد

تفاوت بین فولاد ضد زنگ و فولاد نورد سرد

تفاوت بین فولاد ضد زنگ و فولاد نورد سرد

درک تفاوت‌های بین انواع متداول فولاد مورد استفاده برای ساخت فلز و اهداف شکل‌دهی می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر بهترین مواد را برای پروژه خود تهیه کنید. دو نوع فولادی که امروز قرار است پوشش دهیم ، فولاد ضد زنگ و فولاد نورد سرد است.

تفاوت های کلیدی

اول، درک این نکته مهم است که فولاد ضد زنگ یک آلیاژ است و فولاد نورد سرد یک فرآیند است. بنابراین، در مورد فولاد ضد زنگ، این ماده یک ترکیب فلزی است که همراه با عناصر دیگر از فولاد تشکیل شده است.

از طرف دیگر، فولاد نورد سرد یک آلیاژ نیست. این فرآیندی است که برای تکمیل فولاد استفاده می شود. نورد سرد با فولادی که قبلا نورد گرم شده آغاز می شود. در طول فرآیند نورد سرد، کشش ناشی از غلتک‌های قدرتی به ورق اضافه می‌شود و در نتیجه محصول نهایی نازک‌تر و سخت‌تر می‌شود.

خواص و موارد استفاده

با ترکیب مناسب از عناصر انتخاب شده، فولاد ضد زنگ می تواند قوی تر، سبک تر و آسان تر ماشین کاری شود. فولاد ضد زنگ 301، 302 و 304 که ما حمل می کنیم آستنیتی است، به این معنی که حاوی 16 تا 18 درصد کروم و بین 6 تا 10 درصد نیکل هستند. این ترکیب به فولاد ضد زنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی می دهد. به علاوه، محتوای کربن کم به این معنی است که آنها با عملیات حرارتی سخت نمی شوند. فولاد ضد زنگ 304، که شاید رایج ترین گرید باشد، معمولاً در صنایع هواپیما و لبنیات استفاده می شود.

فولاد نورد سرد به دلیل پوشش خوب و صاف خود مشهور است. فولاد نورد سرد 1008/1010، که تنوعی است که ما در اختیار داریم، برای کاربردهای کشش متوسط به راحتی قابل شکل گیری است. معمولاً در ساخت لوازم خانگی، مبلمان و بدنه خودرو استفاده می شود. ما همچنین فولاد نوار نورد سرد A109 را با کیفیت های سخت، نیمه سخت، یک چهارم سخت، تجاری و نرم کامل حمل می کنیم.

هزینه

تفاوت قیمت بین محصولات فولادی مختلف همیشه بسته به مشخصات خاص یک ماده خاص متفاوت است. به علاوه، شما باید قیمت های مربوط به مقدار و نوسانات بازار را در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد، فولاد ضد زنگ گرانتر از فولاد نورد سرد شناخته شده است. اگر در مورد قیمت سفارش فولاد ضد زنگ یا نورد سرد می‌پرسید، همیشه می‌توانید قیمت را از ما درخواست کنید.

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار:

جستجو در محتوا

جستجو

سایر مطالب

ارسال پیام برای ما