اصفهان، شهرک صنعتی امیرکبیر

خیابان عطاالملک-فازاول-پلاک155

شماره تماس

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰۲

031-33869539 داخلی 5

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰2

031-33872428

0913-4142562

کاربردهای متداول آلیاژ برنج

آلیاژ برنج

کاربردهای متداول آلیاژ برنج

برنج یک فلز آلیاژی است که از ترکیب مس و روی ساخته شده است. با توجه به خواص منحصر به فرد برنج که در ادامه به جزئیات بیشتر آن می پردازیم، یکی از پرکاربردترین آلیاژها است. به دلیل تطبیق پذیری آن، صنایع و محصولات بسیاری وجود دارند که از این آلیاژ استفاده می کنند.

خواص منحصر به فرد آلیاژ برنج

نسبت روی و مس در برنج می تواند متفاوت باشد و طیفی از برنج را با خواص متفاوت ایجاد کند. به دلیل تنوع در این آلیاژ، خواص برنج جهانی نیست. اما، این آلیاژها به راحتی شکل می گیرند (یعنی قابلیت ماشین کاری) و پس از شکل دهی استحکام بالایی را حفظ می کنند. همه برنج‌ها انعطاف‌پذیر هستند – تغییرات با محتوای روی کمتر انعطاف‌پذیرتر هستند و تغییرات با محتوای روی بالاتر کمتر است.

مشابه مس، آلیاژ برنج نیز بستر ضعیفی برای رشد باکتری ها است. این ویژگی آن را به یک ماده ایده آل برای لوازم حمام و دستگیره درها و همچنین کاربردهای پزشکی تبدیل می کند.

موارد استفاده برنج

برنج بیشترین کاربرد را در موارد تزئینی و مکانیکی دارد. با توجه به خواص منحصر به فرد آن، که شامل مقاومت در برابر خوردگی می شود، کاربردهای متداول برنج شامل مواردی است که به اصطکاک کم نیاز دارند. این کاربردها می تواند شامل اتصالات (بسته ها و اتصالات)، ابزار، قطعات دستگاه و اجزای مهمات باشد.

کاربردهای تزئینی

علاوه بر خواص ضد میکروبی آن، ارزش زیبایی برنج آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربردهای تزئینی تبدیل می کند. رنگ آن می تواند از طلایی روشن و نقره ای تا تقریبا قرمز متغیر باشد.

اتصالات ماشین ظرفشویی و لامپ های خانگی معمولاً از برنج ساخته می شوند، زیرا هم از نظر بصری جذاب هستند و هم در برابر باکتری ها مقاوم هستند.

کاربردهای مکانیکی

از پوشش پوسته تفنگ تهاجمی M-16 گرفته تا یاتاقان ها و چرخ دنده های استفاده روزمره، برنج به طور گسترده برای کاربردهای مکانیکی استفاده می شود. ابزارهای ساخته شده از آلیاژ برنج به عمر طولانی و کاهش نیاز به تیز کردن معروف هستند.

آلات موسیقی

اگر تا به حال در یک گروه کنسرت، گروه راهپیمایی یا شاید حتی یک سمفونی شرکت کرده باشید، احتمالاً از وجود برنج در اطراف خود بسیار آگاه هستید. ترومپت، شاخ فرانسوی، ترومبون، باریتون و توبا از محبوب ترین سازهای برنجی هستند.

محصولات آلیاژ برنج ارائه شده توسط کاپ متال

ما در کاپ متال انواع متنوعی از محصولات آلیاژ برنج را ارائه میکنیم ، که شامل :

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار:

جستجو در محتوا

جستجو

سایر مطالب

ارسال پیام برای ما