اصفهان، شهرک صنعتی امیرکبیر

خیابان عطاالملک-فازاول-پلاک155

شماره تماس

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰۲

031-33869539 داخلی 5

۰۹۱۳-۶۳۳۲۲۰2

031-33872428

0913-4142562

آلیاژ کاپر نیکل و کاربردهای آن

لوله کاپرنیکل ، لوله کاپر نیکل

آلیاژ کاپر نیکل و کاربردهای آن

کاربردهای اصلی برای گریدهای مهندسی 90-10 و 70-30 آلیاژ کاپر نیکل یا مس نیکل در لوله کشی آب دریا، مبدل حرارتی و کندانسور می باشد. صنایع مبتنی بر دریا و نمک‌زدایی حرارتی، نفت و گاز دریایی، تولید برق و کشتی‌رانی تجاری و دریایی را پوشش می‌دهند. آلیاژهای کاپرنیکل نیز برای لوله های هیدرولیک از جمله لوله ترمز استفاده می شود.

آلیاژکاربرد
70-30 و 90-10 cu-niسیستم‌های خنک‌کننده و آب آتش‌نشانی آب دریا، مبدل‌های حرارتی، کندانسور و لوله‌کشی، رایزر پلت فرم و پوشش پا، بدنه قایق، خنک‌کننده‌های روغن، لوله‌های هیدرولیک، سطوح لمسی ضد میکروبی.
Cu-30Ni-Crآهنگری، پمپ های ریخته گری آب دریا و اجزای شیر.
Cu-Ni-Alشفت و بوش بلبرینگ، پیچ و مهره، تریم پمپ و شیر، چرخ دنده، بست.
Cu-Ni-Snیاتاقان ها و اجزای مته، اتصالات زیر دریا، پایه های محرک شیر، مهره های بالابر، دستگاه های قفل کننده، اجزای پمپ آب دریا.

کاربرد آلیاژ کاپر نیکل نمک زدایی

آلیاژهای مس نیکل یا کاپرنیکل به طور گسترده در کارخانه های نمک زدایی چند مرحله ای (MSF) و تقطیر چندگانه (MED) استفاده می شود. علاوه بر ملاحظات هزینه، انتخاب آلیاژ به شرایط خوردگی در بخش‌های مختلف کارخانه بستگی دارد.

نفت و گاز فرا ساحل

آلیاژهای مس-نیکل هم بر روی پلتفرم ها و هم در کشتی های ذخیره سازی و تخلیه تولید شناورکاربرد دارند و در سیستم های آب دریا، خنک کننده و آب آتش/سیلاب استفاده می شوند. آنها در آب و هوای گرم تر به دلیل مقاومت در برابر خوردگی شکاف کلرید و ترک خوردگی ناشی ازلرزش مورد استفاده هستند.

آلیاژ کاپر نیکل 90-10 همچنین برای پوشش ناحیه اسپلش روی پایه های سکوهای نفتی استفاده شده است.

کاربرد آلیاژ کاپر نیکل تولید برق

تولید برق در نیروگاه های هسته ای و فسیلی شامل فرآیندهای مهم انتقال حرارت است. ژنراتورهای بخار، مبدل های حرارتی، خنک کننده ها، کندانسورها، مخازن، لوله کشی ها، شیرها و اتصالات. آلیاژهای مس-نیکل برای این کاربردها مناسب هستند، زیرا می‌توانند با موفقیت در محیط‌های مختلفی از جمله آب دریای تمیز با مواد جامد محلول بالا، آب شور، آب شیرین و آب برج خنک‌کننده استفاده شوند.

کشتی سازی و تعمیرات

لوله کاپرنیکل در اصل برای کندانسورهای دریایی و لوله کشی آب دریا بیش از 60 سال پیش ساخته شدند. این گواهی بر انعطاف پذیری آنها در شرایط سخت است که هنوز در بسیاری از نیروی دریایی جهان استفاده می شود. آنها همچنین در FPSO و حمل و نقل تجاری استفاده می شوند.

آب دریا برای خنک کردن، تمیز کردن و گرمایش مخازن، بالاست، دفع زباله، اطفاء حریق و از طریق تقطیر به عنوان منبع آب شیرین برای آب تغذیه دیگ بخار و آب سرد و گرم بهداشتی استفاده می شود. همه به سیستم های لوله کشی نیاز دارند که از پمپ ها، شیرها، لوله ها و اتصالات تشکیل شده است. برای سیستم های خنک کننده، مبدل های حرارتی نیز مورد نیاز است.

کاربردهای آلیاژهای مس- نیکل یا کاپر نیکل می تواند شامل کندانسورها، خنک کننده ها و سایر مبدل های حرارتی، نیروگاه های نمک زدایی آب دریا، سیستم های هوای فشرده، سیستم های بهداشتی، آب ریز، آب بالاست، آب نمک، شبکه های آتش نشانی و آبپاش ها، نفت کوره، روغن روان کننده، گرمایش آب گرم باشد. ، آب خاکستری و مشکی، خطوط هیدرولیک و گرمایش مخزن.

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار:

جستجو در محتوا

جستجو

سایر مطالب

ارسال پیام برای ما